FAQ

Ofte stilte spørsmål

Når er festivalen?

27. – 31. juli 2022

Hvor er festivalen? 

Gausdal Leirsted, Åmot kommune, som ligger omtrent en time fra Oslo.

Hvordan kan jeg betale på festivalen? 

SÅ2022 goes cashless! Vi ønsker å ha en enkel og ukomplisert festival, både for deltagere og for oss som jobber på festivalkontoret, i kafeen og med etterarbeid på økonomi. Derfor vil SÅ2022 være en festival helt uten kontanter. Du kan betale både festivalpass, kaffe, caps og is (og mye mer) med kort og med Vipps.

Hvordan blir jeg frivillig?

Du kan melde din interesse som frivillig gjennom skjemaet på denne nettsiden. Å være frivillig er sosialt og meningsfylt, og du får også rabatt på festivalpass.

Hva er aldersgrensen?

Det er ingen aldersgrense på festivalen, men for de som skal overnatte på området forutsettes verger for de som er 12 år eller yngre.

Hvordan gjør jeg med overnatting?

På festivalområdet er det rikelig med gress hvor man kan campe. Det finnes i år også muligheter for å leie sengeplasser inne.

Kan man ta med campingvogn, bobil eller camp-let?

Det vil være mulighet for dette, men vi har ikke ubegrenset med plass. Ta kontakt med områdeansvarlig (post@safest.no).

Hvor er nærmeste elbillader?

Nærmeste elbillader er i Åmot sentrum. Der finner du også en matbutikk og skysstasjon. Vi anbefaler derfor å handle inn, lade bilen og gjerne plukke opp noen som har tatt bussen på vei til festivalen.

Når kan vi sette opp telt (e.l.)?

Festivalkontoret åpnes onsdag 27. juli.

Hvordan er det med mat på festivalen?

Det vil være kafé med matservering. Merk at vi ikke har matbutikk på leirstedet og vi anbefaler deg derfor å handle på vei til festivalen, dersom du ønsker å lage din egen mat. Du må ta med eget bestikk og servise som skal brukes både til mat du lager selv og til mat i kafeen. Vi har ikke kjøkken tilgjengelig for festivaldeltakere, men vi setter ut fellesgriller som kan benyttes. Du må sørge for grillkull selv, med unntak av onsdag 16.00-18.00 hvor festivalen holder grillene varme. Det serveres ikke middag onsdag, så da kan man gjerne ta med seg grillmat til en felles grillfest før programmet begynner kl 18.00. Tirsdag til lørdag er det kokker fra Sundvolden som lager middag som kan kjøpes på festivalen. Les mer om mat her.

Hva med alkohol?

SÅ er et rusfritt arrangement. Det er altså ikke lov å ha med seg rusmidler eller oppholde seg beruset på området. Vi forventer at alle respekterer dette.

Kan man kjøpe billett til kun én konsert?

Nei. Dagspass det eneste alternativet.

Hva bør man ta med seg?

Her kommer en liten huskeliste: telt, liggeunderlag, sovepose, ev. presenning hvis det er meldt regn, myggspray, regnklær, badetøy, hygieneartikler, en hengekøye kanskje?, venner, solbriller, notisbok til seminarer. Kveldene kan bli kalde når man skal være ute, så husk varmt tøy. Ta med seg eget bestikk, tallerken og kopp(er). Dersom du skal sove inne må du ta med laken, sovepose eller dyne/ sengetøy.

Hva med dusjing?

Det finnes et begrenset antall dusjer i hovedhuset, her vil det være mulighet for å dusje til gitte tidspunkter. Du kan også bade i elva.

Hva med covid?

Foreløpig planlegger vi en vanlig festival til sommeren, men vi følger utvikling løpende. Informasjon kommer på nettsiden dersom det må gjennomføres spesielle tiltak. 

Hva gjør jeg hvis jeg blir syk eller skader meg?

Henvend deg til festivalkontoret under festivalen dersom du har testet positivt på korona, får behov for førstehjelpsutstyr eller annen enkel medisinsk hjelp. Ved akutt behov for helsehjelp ring 113. 

Andre spørsmål?

Send en melding til post@safest.no eller via vårt kontaktskjema. Vi svarer så fort vi finner et svar på spørsmålet ditt.

 

Frequently asked questions

When is the festival?

Between the 27th and 31st of July 2022.

Where is the festival?

It is at Gausdal campsite, about an hour drive from Oslo the capital city of Norway.

How do I volunteer for the festival?
Of course. You can volunteer and read more about volunteering on this website. In short, being a volunteer is both social and meaningful, additionally you get a discount on the festival ticket.

Are there age restrictions?

No, but for those camping on the premises you are required to be accompanied by an adult if you’re at the age of twelve or younger.

How can I pay for stuff at the festival? 

SÅ2022 goes cashless! We want things to be as simple and uncomplicated as possible for all of us at SÅ. This year we have decided to run a cashless festival. We still want your money, just not in a physical sense. At the festival grounds you can pay for your ticket, coffee, cap and ice cream (and much more) through card payment or Vipps (Norwegian payment app). Our Vipps-shop is already open available to all, as long as you are registered with a Norwegian bank account. Within the app you can find SÅ2022 by searching for Sub Church, opening the Menu and finding SÅ2022. If the Vipps-option is not available to you, we do still accept international cards. And if everything fails us, we will find a solution!

What about accommodations?

There will be plenty of grass on festival area to set up tents. It will be possible to rent rooms inside as well.

Can we bring caravans and such?

Yes.

Where can I charge mye electric car?

You can charge your electric car in the center of Åmot. You will also find a grocery store nearby. It would also be highly appreciated if you can pick up participants of the festival who have taken public transport, while waiting in Åmot.

When can we put our tents up?

The camp will open Wednesday 27th of July 2022.

What about food?

We will have option to buy food served in the café. You can also bring and make your own food for instance by using one of the barbecues. You have to bring your own charcoal. The food committee asks that you bring your own cutlery, dish(es) and cup(s). You can read more about food here (article in Norwegian).

What about alcohol?

SÅ is an all-ages festival. You may not bring drugs or alcohol onto the premises, and you may not be intoxicated while at the festival. We expect everyone to respect this.

Can you get in on only one concert?

No. A full pass or a day-pass is your only two options.

What should I bring?

Here’s a list of suggestions: tent, caramat, sleeping bags, tarpaulin (if rain is expected), mosquito repellant, raincoat, your best bathing suit, whatever you need to maintain a minimum of personal hygiene, hammock, friends, shades. Please take into consideration that nights can get pretty cold in Norway. The food committee asks that you bring your own cutlery, dish(es) and cup(s). If you are staying inside, please bring sheets and sleeping bag or duvet/ covers.

What about showers?

There are a limited number of showers available, open for all, but limited to certain times during the day. You can also swim in the river near by.

What about covid?

We are planning for a typical SÅ festival. We will monitor the situation and make health precautions and changes in the arrangement if necessary. Contact the festival office if you are infected by the corona-virus or are a close contact to someone who are infected.

What if I get sick or injured?

If you need first aid or basic medical advice contact our festival office. In emergencies call 113. Read more at the health authorities websites

Other enquiries?

You can reach us on post@safest.no. Or by using the contact form.